Minister bezoekt Stichting TANA

school bord  150x135 Minister bezoekt Stichting TANAMinister Ginmardo Kromosoeto bracht vandaag een orientatiebezoek aan de Stichting Towards A New Alternative (TANA). De directeur van TANA, dhr. Hulsman, was zeer vereerd met dit bezoek van de bewindsman. “Zo ziet u hoe het aan toe gaat op dit educatiecentrum” zei Hulsman aan de minister. Hulsman wil graag een samenwerking aangaan met de Stichting Arbeidsmobilisatie en Ontwikkeling (SAO) om trainingen te verzorgen aan jongeren. Er is gesproken over het opzetten van creches en bejaardentehuizen, met name, in het woningbouwproject van de overheid die inmiddels van start is gegaan. “Wanneer de mensen aan het werk gaan is het goed om ook in de buurt een creche te hebben, waar de kinderen kunnen worden opgevangen” zegt Hulsman. De ruimte van TANA waar de trainingen en lessen worden verzorgd zullen uitgebreid worden, om meer deelnemers te kunnen accomoderen. De minister is tevreden over de wijze waarop de stichting zich inzet om jongeren de kans te geven om een vak te leren en geplaatst te worden op de arbeidsmarkt om op zo een wijze hun eigen levensbehoeften te voorzien.